Pages

Sunday, July 3, 2011

VS Rangers

Ok, kali ni nak cite sikit pasal basketball lah, maksud saya pasal tourney yang kitorang join, NCBL. Walaupun hari ni saya tak dapat bermain, tapi dengan semangat nak tengok team sendiri menang, saya datang gak kat Cheras tu, tgk diorang main. Time kat dalam kereta, memang kitorang confident boleh menang, sbb dalam group kitorang, Rangers ni bukan salah satu pasukan yang kuat. So, kitorang yakin, tapi tak over confindent lah.

Sampai je kat sana, team mate yang hadir just 8 orang je. Keadaan ni membuatkan coach kami beraksi dan menandakan namanya sebagai pemain gantian n daripada 8 dah jadi 9 lah. Memang peperangan psychology betol. Rangers macam bawak sekampung untuk tengok perlawanan kali ini, manakala kami pula just beberapa kerat je. Itu pun ada yang tak sampai lagi. Memanng geng2 Rangers menggunakan kesempatan dengan bersorak kuat, mngkin mengharapkan kami morale down kot.

Apa2 pun, permainan kami bermula dengan agak hambar di mana kami ketinggalan mata. Tapi itu tak cukup untuk membuatkan semangat kami luntur. Kami terus mengejar dan mengejar di mana kami mengejar mata mereka sebnyak 3 kali sebelum memotong dan memenangi match tersebut dengan mata 66 berbalas 65. Yup, 1 point je. It was a hard fought battle, and we deserved it.

No comments:

Post a Comment